هیئت زوّارالحسین علیهم السلام

هیئت زوّارالحسین علیهم السلام

معرفی فعالیتهای هیئت زوّارالحسین(ع)
هیئت زوّارالحسین علیهم السلام

هیئت زوّارالحسین علیهم السلام

معرفی فعالیتهای هیئت زوّارالحسین(ع)

مناجات شهدا

مناجات شهدا-مطالب شهیدوشهادت

مناجات شهدا:

خدایا کمکم کن تا پایم نلرزد و هدایت کن گلوله‌های آتشین مرا تا بر سینه دشمنانت فرود آیند و هنگامی که صلاح تو در آن بود که جان ناقابل این حقیر تقدیم گردد، مهدی (عج) را بر بالینم فرست که سخت محتاج اهل بیت هستم. خداوندا درد تیر و ترکش و خمپاره را تحمل خواهم کرد، اما اندوه خمینی را هرگز.

شهید حسن رئوفی فریمانی، متولد سال 1344 در تهران، محل شهادت پنجوین به سال 1362

خدایا پرواز را به ما بیاموز تا مرغ دست آموز نشویم و از نور خویش آتش در ما بیفروز تا در سرمای بی‌خبری نمانیم. خون شهیدان را در تن ما جاری گردان تا به ماندن خو نکنیم و دست آن شهیدان را بر پیکرمان آویز تا مشت خونینشان را برافراشته داریم. خدایا چشمی عطا کن تا برای تو بگرید، دستی عطا کن تا دامانی جز تو نگیرد، پایی عطا کن که جز راه تو نرود و جانی عطا کن  که برای تو برود.

شهید معلم مهدی رجب بیگی؛ متولد سال 1336

 

 بگذارید بند بندم از هم بگسلد، هستیم در آتش درد بسوزد و خاکسترم به باد سپرده شود، باز هم صبر می‌کنم و خدای بزرگ خود را عاشقانه می‌پرستم. آرزو داشتم که شمع باشم، سر تا پا بسوزم و ظلمت را مجبور به فرار کنم. به کفر و طمع اجازه ندهم بر دنیا تسلط یابد.

شهید دکتر مصطفی چمران متولد سال 1311محل تولد تهران محل شهادت دهلاویه سال‌1360

 

 

خدایا اگر می‌دانی که عاشقت شده‌ام، مرا به سوی خود فراخوان والا مرا رشد بده و توفیق تکامل الی‌الله نصیبم کن تا لایق شهادت گردم.

شهید مجتبی رسول زاده، محل تولد تهران، مکان شهادت خرمشهر به سال 1361

*******

 

من هیچ‌شاخه سبزی ندارم تا با خود به سرای دیگر ببرم، اما امید دارم که این شاخه‌های خشک شده در این لحظات پرثمر و پرنعمت جان بگیرند و سبز شوند.

شهید مجید پورکرمان محل تولد تهران، محل شهادت خرمشهر به سال 1361

*********

 

ای خدا، این دلم، جانم، روحم فقط تو را می‌خواهد. دیگر طاقت ماندن در میان دنیا و دنیائیان را ندارد و می‌خواهد از وادی پر از گناه و وادی ساده کوچ کند و در وادی عشق و صفای روحانی فرود آید. ای انسان‌ها روح را الهی کنید، از مسیر دنیا طلبی خارج و در مسیر رضای خدا وارد شوید و رضای خدا بطلبید.

شهید حسین یحیایی محل تولد تهران به سال 1344، محل شهادت شلمچه به سال 1365

 ***

 

خداوندا، مرغ ناچیز و محبوس در قفس، چشم به تو دوخته و با لرزاندن بال‌های ظریفش آماده حرکت به سوی توست. ما نه برای اینکه از قفس تن پرواز کند و در جهان پهناور هستی بال و پر بگشاید، نه زیرا زمین و آسمان با آن همه پهناوری، جز قفس بزرگتری برای این پرنده شیدا نیست. او می‌خواهد آغوش بارگاه بی‌نهایت را باز کنی و او را به سوی خود بخوانی

شهید سعید هدی محل تولد مراغه، محل شهادت شلمچه به سال 1365

 ********

 

خدایا، دل دردمندم شوق آزادی دارد تا از این غربتکده سیاه، تا از این زندان عاشقان وصالت، ندای خود را به وادی عدم بکشاند و فقط با خدای خود به وحدت برسد.

شهید علی حسینی آقایی محل تولد تهران به سال 1341، به محل شهادت سومار 1361

 ********

 

خدایا، ریشه‌های این علاقه به دنیا را در خاک وجود من بخشکان و تارهای این وابستگی را در زوایای قلب من بسوزان. خدایا، عشق به این لجنزار متعفن که جامه مخالفت با تو را بر من پوشانده است. تو این جامه را از تن من بیرون آور.

شهید حاج عبدالستار قندانی‌پور متولد سال 1340

 ********

 

الهی، یا قدوس، با ارحم الراحمین، من ذلیلیم، من کوچکم، به عظمت خودت تواناییم ده. با نور خودت آشنایم کن، قطعه قطعه بدن پر دردم، عاشق اسلام و عاشق شهادت است. خدایا، نگذار چشم بسته از این دنیا بروم.

شهید ابوالفضل راز فانی محل تولد تهران، محل شهادت در بند عراق به سال 1362

 *****

 

ای مهربان، من نیز عاشق تو هستم. ای بخشنده مهربان کرمی در حق من کن و مرا ببخش و مرا در صف عاشقانت قرار ده. خدایا، وجود مرا برای لقای خودت و رساندن عاشق به معشوق آماده ساز.

شهید احمد دادستان متولد 1347 در تهران، شهادت به سال 1362

 *****

 

به نام او که از اویم، به نام او که زنده به اویم، زندگیمان به خاطر اوست، بودنم از اوست، رفتنم به اوست، یارم اوست، جانم اوست، معشوقم اوست احساسش می‌کنم با قلبم، با ذره ذره وجودم و با تمام سلول‌هایم. ای همه چیزم، به یادت هستم. به یادم باش که بی‌تو هیچ و پوچ خواهم بود.

شهید سید داود مشکار گونه فراهانی متولد سال 1337 در تهران، محل شهادت اهواز به سال 1360

***

 

خدایا دوست دارم که اگر شهید شدم، بی سر باشم که در مقابل امام حسین (ع) روسفید باشم... . خدایا، بر من رحم کن. خدایا همیشه  خواسته‌ام که شهید شوم. این آرزو را برایم برآورده کن.

شهید بهزاد حداد ماهی محل تولد تهران به سال 1348، محل شهادت شلمچه به سال 1365

*********

 

ای معبود من، ای آن که دل‌های پاک در لقای تو می‌تپد. خدایا، من با تو در شهادت دوستانم و به هنگام بلند شدن ناله‌های کودکان مادر از دست داده در بمباران‌های دشمن، با تو پیمان بستم و عهد نمودم که تا پایان راه بروم و حال بر پیمان خود وفا کردم. الهی، من به وفاداری و خلوص عمل نمودم، تو نیز مرا بپذیر.

شهید بهنام یوسفی اردبیلی تولد به سال 1343

 ***

 

پروردگارا، جز شراب وصال تو چیز دیگری عطش مرا نمی‌کاهد و جز به دیدار تو چیزی دیگر عشق مرا خاموش نمی‌کند و جز دیدن رحمت تو در این کار اشتیاق مرا سیر نمی‌سازد.

شهید محمد حسین کاظمی محل تولد اصفهان به سال 1343، محل شهادت شلمچه به سال 1365

 ******

 

الهی دل من از بهر تو در کار است و گرنه مرا با دل چه کار است. آخر چراغ مرده چه مقدار است. الهی اگر طاعت بر ندارم، جز تو کسی را ندارم. الهی، دل تمنای تو دارد...... .

شهید عباس میرزایی تولد به سال 1344

 ********

 

خدایا، بارالها، معبودا، مولای مهربان، رحیم، کریم، رحمان، غفور و بخشنده من. ای ستار العیوب تو گواه و شاهد باش که من گناهکار و ناتوان دوست دارم دشمن چشمانم را در اوج درد از حدقه در آورد و دستانم را قطع کند و پاهایم را از بدن جدا نماید و قلبم را آماج رگبارهایش نماید و سرم را از تن جدا نماید تا دشمنان ببینند که اگر چه چشم‌ها و دست‌ها و پاها و قلب و سینه و سرم را از من گرفته‌اند اما یک چیز را نتوانسته‌اند از من بگیرند و آن ایمان من است و عشق به الله، معشوقم و عشق به شهادت و امام و اسلام.

شهید مرتضی شاه محمدی محل تولد تهران، محل شهادت شلمچه به سال 1365

*********

 

خدایا، گروهی می‌خواهند تو را با استدلال دیگران بشناسند. عده‌ای ترا در کتاب‌ها و مطالب خشک علمی می‌خوانند. جهتی از آیات تو را می‌خوانند. اما مولا جان توفیق ده، تا ما تو را از خوشبختیت بجوییم و در یابیم. بفرموده امام حسین (ع) از نوای خدا وصل تو را می‌جوییم و به وجودت بر خودت استدلال می‌کنم. پس مرا در پرتو انوار خودت به کوی وصالت برسان.

شهید محمد رضا مصلی نژاد محل تولد استان فارس، سال شهادت 1365

******

 

خداوندا، اکنون که در مقابل تو خود را تنها می‌یابم و نمی‌توانم از احاطه حکومت تو فرار کنم و در مقابل تو خود را ذلیل و خوار و کوچک می‌بینم. یا غیاث المستغیثین مرا دریاب که اگر رهایم کنی، در جوار شیطان خواهم بود. خداوندا بس است دیگر، دنیا برایم قفس شده است و روحم را آزار و شکنجه می‌دهد.

شهید رسول فره‌حسنلو محل شهادت شلمچه به سال 1367

 *******

 

بار خدایا، طاعت خود را با ما الهام فرما و از نافرمانی خویش دورم کن و رسیدن به آنچه را که باعث خوشنودی توست، بر ما آسان‌نما و ما را در میان بهشتیان خود قرار ده و از دل‌های ما پرده بد گمانی و حجاب را بردار و از ضمیر ما نقش باطل را بزدا.

شهید علی اکرامی

********

 

خدایا، ناب و خالصم گردان. به آشیانه دلم جز پرنده عشق خودت راه نده. یاریم کن تا با نفس سرکشم درافتم. یاریم کن که بنده تو باشم و سر به خاک پاک تو نهم و برای تو زندگی کنم و برای تو بمیرم.

شهید رضا خان محمد سال شهادت 1362

 ********

 

خدایا، چه خوش است هجرت گزیدن و جهاد کردن! خدایا، چه خوش است جهاد کردن و به شهادت رسیدن! خدایا، چه خوش است از علایق بریدن و به ذات کبرایی پیوستن! خدایا، آنقدر در این راه پا نمی‌نهم تا از پای بیفتم، آنقدر بر خاکت سجده می‌کنم تا تو را پیدا کنم. آنقدر دعا می‌کنم تا قلبم را خانه‌ات گردانی و آنقدر در می‌زنم تا تا به رویم در واکنی و مشتری جانم شوی.

شهید عباس محمدی محل تولد استان خراسان، محل شهادت شلمچه به سال 1365

 ********

 

خدایا چه زیباست مرگ در راه تو و شمع گونه سوختنی. خدایا، می‌دانم تو کیستی، نه آنقدر که علی‌(ع) دانست. خدایا، تو را با دیده دل دیده‌ام، نه آنقدر که محمد (ص) دید. خدایا، به کتابت و هر آنچه از آن توست یقین دارم، نه آنقدر که رهبر عزیزم، خمینی کبیر، دارد. خدایا، لحظاتی در زندگیم در التهاب تو سوختم.

شهید سید علی سید حسینی محل تولد تهران، سال شهادت 1365

*********

 

خدایا، خسته و دلشکسته‌ام. مظلوم از ظلم، پژمرده از جهل اجتماع، ناتون در مقابل طوفان حوادث، ناامید در برابر مبهم و مجهول، تنها، بیکس و فقیر در کویر سوزان زندگی، محبوس در زندان آهنین حیات. دل غمزده و دردمندم، آرزوی آزادی می‌کند و روح پژمرده‌ام خواهش پرواز دارد.

شهید دکتر چمران محل تولد تهران، سال شهادت 1360

 *********

 

الهی، به سوی تو روی آورده‌ام و گل سرخ به شوق تو امید کرم تو در دل  پرورده‌ام. الهی، عاشقان به سوی تو آمده‌اند و من همچنان همنشین با قفسم. چشمه عشق را به من بنمایان، تا این دل سوخته را در آن شستشو دهم.

شهید غفور مومن‌زاده محل تولد اردبیل، محل شهادت شلمچه به سال 1366.

 ********

 

پروردگارا، در این ایثار خون‌ها، در این میثاق خون با خون، مرا در وصلت عشقم پیوندی آسمانی ده، مرا با گرمی خونم درون خاک آشنایی ده که من مشتاق این وصلم، که من مجنون این عشقم.

شهید محمدحسن ولیخانی از استان تهران، محل شهادت غرب به سال 1365

 *****

 

ای معبود، چه زیباست جلوه‌گاه جمالت و چه با شکوه است نمایشگاه جلالت! در حیرتم که این منم که افتخار راز و نیاز در این جبهه جنوب با تو نصیبم شده. آیا این منم که توفیق فروغ تابناک ملکوتی تو را دریافته‌ام! این لحظه‌ها که با تو نیایش می‌کنم، نه گذشته دارد و نه حال، نه آینده. بلکه پیامی از ابدیت که مرا از تمام کارهای دنیا و زیورهای دنیا بیزار کرده که مرا برای خواندن به بارگاهت آماده می‌سازد. آری ای رب اعلای من، این منم و نه آن منی که روزگاری طولانی سعی فراوان نمودم، امروز به غیر تو دیگر نمی‌بینم و نمی‌فهم.

شهید بیت‌الله حسن‌زاده تولد به سال 1341

 ********

 

خدایا، مهاجران رفتند و ما انصار شدیم. خدایا، به ابرها بگو بگریند، به کوه‌ها بگو بشکافند، به دریا بگو بخروشد، به خورشید بگو نتابد و به همه بگو اشک بریزند. خدایا به پرنده‌ها بگو پرهایشان را به خون شهدا رنگین کنند. به کبوتران بگو پیام خون را به خط شکنان برسانند. خدایا باز هم به فرشتگان بگو افمن اعلم ما لا تعلمون و فلسفه آفرینش در کربلاهای خوزستان، مهران و سایر نقاط ایران را نشانشان بده. خدایا به محمد (ص) بگو که پیروانش باز هم حماسه آفریدند. به علی (ع) بگو که شیعیانش قیامت به پا کردند و به حسین (ع)  بگو که خونش همچنان در رگ‌های ما می‌جوشد.

شهید حاج مسعود امیری تولد به سال 1339 در کرمانشاه، شهادت به سال 1367 در عملیات مرصاد

 *********

 

به تمامی مقدسات که هیچ چیز به اندازه پیام قبولی قطعنامه از سوی امام بر قلبم سنگینی نکرد. هر چه بیشتر می‌گریستم، شرمنده‌تر و غمگین‌تر می‌شدم. رفتم تا بلکه با عرق شرم خود در پیشگاه خدا با خون خویش و رحمت حق آن را از بین ببرم. من بیش از این نمی‌توانستم ناظر مظلومیت امام باشم و در قبال آن تاب بیاورم.

شهید ذبیح‌الله کرمی تولد به سال 1330 در کرمانشاه، شهادت به سال 1367 در سر پل ذهاب

 ***********

 

انسانی که خدا را شناخت، عاشق او می‌شود، انسانی که عاشق شد، تمام پلیدی‌ها را از خود می‌راند. انسانی که خود، خدا یا اسلام را شناخت، همه کارهای صالح را یک وظیفه می‌داند. من نعمتی جز خدا ندارم و شما هم ندارید. این یک وظیفه است و همه ما مستلزمیم در راه خدا جهاد کنیم.

شهید علی‌اکبر تولد به سال 1338 در نفت شهر، محل شهادت طلابیه به سال 1363

 *********

 

کریما، شنیده بودم که تو جز کالای نیکو و متاع پاک را خریدار نیستی، پس از چه روی مرا که زنگار به دل و غبار به دیده و زشتی به جسم و پلیدی به جان دارم خریداری؟

رحیما، بنده‌ای سرگشته‌ام که گفت و شنود، خور و خواب و نگاهم همه معصیت است و اگر دلی دارم آن هم ملوث به لوث ریا و ملون به لون غیر خداست. پس به رحمت واسعه‌ات و به کرامت غباری که از سر قدوم مبارک رزمندگان اسلام برخواسته و بر چهره سیاه من فرود آمده از گناهانم در گذر و بر من رحم کن، اگر چه من خواری در گلزار گلستان تو هستم.

شهید عبدالله حکمت شمار تولد به سال 1345 در تهران، شهادت به سال 1366 در شلمچه

 **********

 

خدایا، بگذار در معرکه نبرد حق با باطل عاشقانه بتازم و طاغوت و شیطان را بر زمین بیندازم. بگذار پروانه وار به دور شمع وجودت بگردم و بسوزم تا قید و بند را ببرم و آزادانه در معرکه حیات جولان دهم. بگذار، با شمشیر بران شهادت سکوت تاریخ را بشکنم..... . بگذار از جاذبه مادی، خود را آزاد کنم.

شهید مسعود صالحی محل تولد ملایر به سال 1347، محل شهادت شلمچه به سال 1366

 *********

 

بار پروردگارا، چنین احساس می‌کنم که تا به حال هیچ‌گونه سنخیّتی با ائمه (علیهم السلام)نداشته‌ام. لذا از تو می‌خواهم که در آخرین لحظات عمرم پهلوهایم بشکند، صورتم نیلی شده، از بازوانم درد بکشم و در سینه‌ام احساس  سوزش کنم تا که لااقل جسدم با معصومین شباهتی داشته باشد.

شهید مرتضی عمرانی‌پور تولد به سال 1348، شهادت به سال 1365 در شلمچه

 *********

 

شهادت هدیه‏ای است الهی برای کسانی که لایق آن باشند.

شهید ماشاءالله غرقی تهران

 ********

 

وقتی مرگ حق است کل نفس ذائقه الموت‏ ... و بهترین نوع‏مردن شهادت‏ در راه خدا می‏باشد، شهادت را انسان انتخاب‏می‏کند، و مردن براساس انتخاب می‏باشد نه مردنی که بر انسان‏ تحمیل شود.

شهید محمد کچویی

 ********

 

بدانید بهترین آرزویی که مرا سیراب می‏کند، شهادت‏ در راه خدا است.

شهید علی پورمشیر تهران

 ********

 

این دنیا فانی است و همه چیز در فنا شدن است، همه چیز درطبیعت می‏میرد ولی شهید زنده است، و در پیش خدای خود روزی‏می‏خورد و فنا نمی‏شود برای همین من این راه شهادت‏ را انتخاب‏کرده‏ام‏.

شهید اسماعیل احمدلو اراک

 ******

 

 

این بنده حقیر تشخیص دادم که شهادت‏ تصادفی نیست‏بلکه‏سعادت بزرگی است لذا آگاهانه راه خود را یافته‏ام و قدم در این‏راه نهاده‏ام‏.

شهید حمید بابایی روندگان تهران

 *****

 

احساس می‏کنم که شهادت اگرچه برای ما هدف نیست، بلکه‏وسیله‏ای برای اعلام اعتقادمان به وحدانیت‏حق و استقامت درناملایمات می‏باشد، و راهی است‏بس نزدیک برای رسیدن به معشوق‏حقیقی.

شهید محمد ابراهیم احمد پور قم

 ****

 

از آن جا که مرگ حق است... و هیچ کس را یارای مقابله و فراراز مقابل این حکم و منطق الهی نیست، و بالاخره روزی مرگ به سراغ‏همه خواهد آمد و همه طعم مرگ را خواهند چشید، پس چه بهتر که‏انسان مرگی را انتخاب کند که آغاز زندگی نوین و جدیدی باشد،زندگی و راهی که انسان با قبول شهادت عارفانه و آگاهانه‏انتخاب می‏کند، زندگی و راهی که سراسر آن معنویت و عشق و علاقه‏به الله باشد، زندگی و راهی که در آن صراط مستقیم الهی و رضایت‏و خشنودی پروردگار قرار گرفته، زندگی و راهی که به مراتب ازعسل شیرین‏تر و با صفاتر از این زندگی مادی می‏باشد.

شهید محمد رضا تیغ بند تهران

 ****

 

مرگ‏های باعزت باعث دوام بخشیدن به انقلاب می‏شود، وشهادت‏ هم یک مرگ با عزت است که هم در این دنیا و هم در آن‏دنیا پرارزش می‏باشد.

شهید غلامرضا طالب لو تهران

 ****

 

من چیزی را گواراتر از شربت شهادت‏ نمی‏دانم. شهادت چیزی‏نیست که بتوان آن را با زبان بیان کرد شهادت معامله‏ای است که‏انسان با خدا می‏کند، یعنی انسان جان خود را به فروش می‏گذارد وخریدارش هم فقط خداست.

شهید حسین بهزادپور تهران

 ****

 

از خداوند سبحان خواسته‏ام که نه اسیر شوم و نه معلول، بلکه‏تمامی پیکرم را خالق منان از من پذیرا باشد و اگر شهادت رانصیبم نمود در صف اول معرکه شهید شوم.

شهادت تجلی ظهور حقیقت در دنیای سرد و ناآشنای دروغین ما وکوتاهترین راه برای رسیدن به لقای خداوند رحیم است. راهی کوتاه‏به بلندای یک قدم خالص. آری شهادت میدان‏ جهاد است و شهیدتندیس پیروزی‏.

شهید اسماعیل فراهانی طجه

 

 

تا به حال من مرده بودم و این لحظه آغاز جهاد و شهادت است،این احساس را در خود می‏بینم که تازه دارم متولد می‏شوم و زندگی‏جاویدان خود را آغاز می‏کنم.

شهید حسن سراینده

 

من فرزند انقلاب و امام و شاگرد مکتب اصیل اسلام، با چهره‏ای‏باز به ندای پرچمدار انقلاب اسلامی امام بزرگوار لبیک گفته رو به‏سوی جبهه خونین حق علیه باطل آورده و با خدای خود پیمان جهاد تا شهادت بسته‏ام.

شهید محمد رضا رحیمی تهران

 

 

خداوندا! اینک به فرمان تو و امر نائب امام زمان(عج)جهادکرده‏ام و امیدوارم مرا به فیض شهادت برسانی.

شهید احمدقربانخانی

 

 

پدر و مادر مهربانم از اینکه زحمت کشیدند و مرا بزرگ کردیدو اجازه دادید که در جهاد شرکت کنم و به شهادت برسم و مایه‏مباهات شما باشم تشکر می‏کنم.

شهید محمود کهریزی

 

 

پدر و مادرم در شهادت من صبر داشته باشید زیرا به این‏ترتیب به دشمن می‏فهمانید که ما پیرو راه حسین(ع) و زینب‏کبری(س)هستیم و از شهادت باکی نداریم.

شهید محمدرضا صداقتی

  

نهال انقلاب برای رشد احتیاج به جانفشانی دارد. پس بر ملت‏مسلمان ایران است که به پیام هل من ناصر ینصرنی امام لبیک‏بگوید و با جهاد خود از نهال انقلاب مراقبت کند.

شهید علی اکبر صالحی از خوراسگان

مکتب اسلام جوانان را به جهاد و شهادت در راه خدا تربیت‏می‏کند.

شهید محمد صبوری

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
sahar شنبه 10 بهمن 1394 ساعت 01:02 http://sahar24.mooo.com

وب خیلی خوبی دارین هم وبتون هم قالبتون خییییلی قشنگه
98561

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد